Авиокомпания Wizz Air
Wizz Air е нискотарифна авиокомпания, създадена през 2003 г. и регистрирана в Унгария и Полша. Характерно за услугите на Wizz Air е заплащането на конкретните компоненти, използване на евтини и ненатоварени летища, една класа в полетите, плаващо разпределение на местата и кетъринг в самолета по желание срещу допълнително заплащане. Авиокомпанията използва второстепенни летища, като по този начин намалява летищните такси и използва по-рационално самолетите си поради по-малките забавяния от претоварвания на летищата. Wizz Air бе определена за най-добрата low cost авиолиния в Полша от читателите на туристическия портал pasazer.com. Авикомпанията се налага бързо като втора по големина нискотарифна авиокомпния в Източна Европа след Sky Europe. Оперативният филиал Wizz Air България бе създадена през септември 2005 година.
Основна база и полети
Съсредоточена върху пазарите в централна Европа авиокомпанията има оперативни бази на летище Ferihegy-Будапеща, летище София, Lech Walеsa-Гданск, летище Катовице, летище Poznan-Lawica и летище Фредерик Шопен-Варшава в Полша, летище Baneasa-Букурещ, летище Клуж-Напока и летище Traian Vuia-Тимишоара в Румъния, както и международното летище Boryspil в Украйна. Все пак основните бази на авиокомпанията са Будапеща и Катовице, с вторични центрове във Варшава и София.
Wizz Air изпълнява полети по около 60 направления, сред които Амстердам, Атина, Барселона, Брюксел, Кьолн, Корк, Корфу, Крит, Глазгоу, Будапеща, Шефийлд, Дортмунд, Франкфурт, Гданск, Гьотеборг, Катовице, Ливърпул, Любляна, Лондон, Малмьо, Милано, Осло, Палма де Майорка, Париж, Рим, Сплит, Стокхолм, Варшава, Вроцлав, Загреб и други.
В момента Wizz Air лети от София до Барселона, Брюксел, Валенсия, Венеция, Дортмунд, Лондон–Лутън, Милано иРим, както и до Варна и обратно. От Бургас дестинациите са по-малко – доБудапеща, Варшава, Катовице-Краков, Лондон-Лутън и Познан. От летище Варна може да летите засега до София и Будапеща, от където пък има удобни връзки до редица други европейски дестинации. Wizz Air е и първата low cost авиокомпания, която изпълнява редовни полети София – Варна. Българското подразделение на Wizz Air получи лиценз и се очаква скоро да стартира полети до Гърция, Турция и Молдова.Wizz Air разполага с 16 самолета Airbus A320 с по 180 места на борда, като освен това още два оперират под флага на Wizz Air Bulgaria и два – под този наWizz Air Ukraine. През 2007 г. компанията направи поръчка за още 50 самолета от серията Airbus A320.
Авиокомпания EasyJet (U2)
Създадена през 1995 г., ЕasyJet е авиокомпанията, която превозва повече пътници от всяка друга британска компания. Бързият успех и растеж на на EasyJet прокара пътя за бума на евтините авиопревозвачи в края на 90-те години, въпреки че компанията не беше първият, нито пък най-големият low cost превозвач в Европа. През 2008 г. услугите на ЕasyJet са използвали 44.5 млн. пасажери. Компанията предлага основно low cost полети от точка до точка, но също така извършва и чартърни полети от името на други компании.
Основна база и полети
Компанията извършва вътрешни и международни редовни полети по 387 маршрута между 104 летища в 27 държави в Европа и Северна Африка.
Основната база е летище Лутън в Лондон, въпреки че по-голямата й база е летище Гетуик, откъдето се предлагат полети до 63 дестинации. EasyJet поддържа и други бази в Европа, сред които Белфаст, Берлин (Шьонефелд), Бристол, Нотингам, Единбург, Мюлуз, Женева, Глазгоу, Ливърпул, Лондон (Станстед), Лион, Мадрид (Барахас), Милано (Малпенса), Манчестър, Нюкясъл, Париж.
Сред новите дестинации от 2008 г. са Корфу, Крит, Кипър, Гибралтар, Малта, Манчестър, Монпелие, Миконос, Нант, Родос, Тенерифе и др. EasyJet предлага полети от София до Лондон (Гетуик), Манчестър, Милано (Малпенса) и Мадрид.
В момента ЕasyJet има 166 самолета в 20 бази в Европа. EasyJet използва предимно самолети Airbus A319, а средната възраст на машините и изключително малка – 3.5 години.
Авиокомпания Ryanair
Ryanair е ирландска нискотарифна компания с главно седалище в Дъблин, Ирландия. Компанията има една от най-добре развитата мрежа, като лети до повече от 160 дестинации в Европа и Мароко. В близко бъдеще отRyanair смятат да отворят нискотарифна линия до Източния браг на САЩ.
От Ryanair твърдят, че разполагат с най-новата, екологична и тиха флотилия в Европа. Към октомври, средната възраст на самолетите им с 3.3 години. За първи път флотът на компанията достига 200 самолета на 5 септември 2009г. Авиокомпанията се резвива бързо и прогнозите сочат, че към 2012г. ще оперират с 292 самолета. Към днешна дата разполагат с 255 Boeing 737-800.
Авиокомпанията се характеризира като бързо развиваща се, като резултат от либерализацията на въздушния транспорт в Европа и от успешния "low cost" бизнес модел, който следва. Ryanair е най-голямата нискотарифна авиокомпания в Европа и третата по големина авиокомпания в Европа по брой превозени пътници.
Успеха на компанията през последните години е комерсиалната й стратегия. За разлика от повечето си конкурентиRyanair не ползва големи и добре известни летища, а по-малки и отдалечени, но обезпечени сжелезопътен или автобусен транспорт с големите градове, което води до намаляване на разходите от високи летищни такси.
От Ryanair твърдят, че разполагат с най-новата, екологична и тиха флотилия в Европа. Към октомври, средната възраст на самолетите им с 3.3 години. За първи път флотът на компанията достига 200 самолета на 5 септември 2009г. Авиокомпанията се резвива бързо и прогнозите сочат, че към 2012г. ще оперират с 292 самолета. Към днешна дата разполагат с 255 Boeing 737-800.
Авиокомпанията се характеризира като бързо развиваща се, като резултат от либерализацията на въздушния транспорт в Европа и от успешния "low cost" бизнес модел, който следва. Ryanair е най-голямата нискотарифна авиокомпания в Европа и третата по големина авиокомпания в Европа по брой превозени пътници.
Успеха на компанията през последните години е комерсиалната й стратегия. За разлика от повечето си конкурентиRyanair не ползва големи и добре известни летища, а по-малки и отдалечени, но обезпечени сжелезопътен или автобусен транспорт с големите градове, което води до намаляване на разходите от високи летищни такси.
От тази година Ryanair летят вече и до България, като изпълняват ежеседмични полети от Пловдив до Лондон на цени то 30 паунда за еднопосочен билет.
Всички допълнителни услуги на борда се заплащат допълнително, като се продават и множество продукти - алкохол, сувенири, козметика, дори финансови и банкови услуги.
Авиокомпания NIKI
Авиокомпанията е основана през 2003 от легендарния пилот от Формула 1, Ники Лауда, който е и изпълняващ длъжността президент.
От следващата година (2004), Ники обявява официално сътрудничество с Air Berlin, които към днешна дата притежават 24% от акциите на компанията. Сътрудничеството между “NIKI” и “Аirberlin” е първият европейски алианс на нискотарифни авиокомпании.
FLYNIKI е динамична и бързо развиваща се авиокомпания. През последните няколко години експанзията им обхвана цяла Европа и днес летят до по-голямата част от Стария контитент.
От 1-ви Февруари 2009, София официално е една от дестинациите на авиокомпанията, като предлага възможност за летене до 10 европейски града - Берлин, Копенхаген, Франкфурт, Хановер, Инсбруг, Мюнхен, Нурнберг, Виена, Париж и Цюрих.
От 1-ви Февруари 2009, София официално е една от дестинациите на авиокомпанията, като предлага възможност за летене до 10 европейски града - Берлин, Копенхаген, Франкфурт, Хановер, Инсбруг, Мюнхен, Нурнберг, Виена, Париж и Цюрих.
Основна база и полети
Основната база на Ники е международното летище във Виена, от където се извършват повечето от трансферите и прекачвания за други дестинации.
Авиопаркът се състои от 12 самолети - два Airbus A321, шест Airbus A320, два Airbus A319 и два Embraer E 190. Всеки от самолетите на Ники е наречен на определен тип танц, като напр. Embraer E 190 носи името "Ламбада". Средната възраст на самолетите е 2.2 години.
Авиопаркът се състои от 12 самолети - два Airbus A321, шест Airbus A320, два Airbus A319 и два Embraer E 190. Всеки от самолетите на Ники е наречен на определен тип танц, като напр. Embraer E 190 носи името "Ламбада". Средната възраст на самолетите е 2.2 години.
В компанията са заети 450 служители, като общия брой на пътниците превозени през 2009 е 2.1 милиона.
От Ники въвеждат "Концепцията за пълно обслужване" - нещо нетипично за нискобюджетните авиокомпании, но не и за тях. На борда получавате безплатно: Студени и топли сандвичи или пълни менюта, безалкохолни напитки, кафе и чай, голямо разнообразие от вестници и списания, обслужване за пътници с деца (играчки, бебешки комплекти и др.), развлекателна програма по време на полета
Концепцията за пълно обслужване, включва още:
Концепцията за пълно обслужване, включва още:
* Багаж 20 кг+ 6 кг ръчен багаж
* Голфекипировката се превозва безплатно
* Багажът се регистрира до крайната дестинация
* Програма за често пътуващи пътници „topbonus“
* Web-Check-In
* Групови намаления
* Корпоративни цени за бизнес пътници
* Голфекипировката се превозва безплатно
* Багажът се регистрира до крайната дестинация
* Програма за често пътуващи пътници „topbonus“
* Web-Check-In
* Групови намаления
* Корпоративни цени за бизнес пътници
Авиокомпания Pegasus
Pegasus Airlines е ниско тарифна авиокомпания с централа в Истанбул, Турция, основана през 1989г. Стартирала като чартърна авиокомпания в партньорство с Aer Lingus, Pegasus в момента е изцяло собственост на ЕСАС Холдинг и извършва редовни полети до 41 дестинации.
Компанията стартира с два Boeing 737-400, но за съжаление малко след това Ирак навлизат в Кувейт и дават началото на конфликта в Перскийския залив, оказал сериозен ефект върху турския туризъм.
Въпреки това, към 1992 индустрията започва да се съживява и към флотилията се присъединява още един Boeing 737-400, а други 2 Airbus A320 се взимат на лизинг, за да посрещнат летния поток от туристи.
През януари 2005, ЕСАС Холдинг купува Pegasus и само два месеца след това правят генерална промяна - от чартърна авиокомпания Pegasus се превръщат в нискотарифна авиокомпания. През ноември същата година от Pegasus поръчват 12 нови Boeing 737-800, с което се стремят да посрещнат увеличаващия се поток от пътници.
През 2007 Pegasus са превозили повече пътници в Турция от която и да било друга авиокомпания, а през 2008 общия брой на превозените пътници се равнява на 4.4 милиона души.
През януари 2005, ЕСАС Холдинг купува Pegasus и само два месеца след това правят генерална промяна - от чартърна авиокомпания Pegasus се превръщат в нискотарифна авиокомпания. През ноември същата година от Pegasus поръчват 12 нови Boeing 737-800, с което се стремят да посрещнат увеличаващия се поток от пътници.
През 2007 Pegasus са превозили повече пътници в Турция от която и да било друга авиокомпания, а през 2008 общия брой на превозените пътници се равнява на 4.4 милиона души.
Към 14 септeмври 2010г. флотът на компанията е съставен от 27 Боинга, на средна възраст от 5.6 години. Pegasus е един от официалните спонсори на новоизградения стадион Тюрк Телеком Арена - домът на Галатасарай.
Всички самолети на компанията имат една-единствена класа, а на борда им има "Летящо кафе", където топли напитки и храна се предлага на пътниците срещу допълнително заплащане.
Авиокомпания Germanwings
Germanwings е най-голямата немска нискобюджетна авиокомпания. Тя разчита на опита и знанията на основателите си Eurowings Luftverkehrs AG и Deutsche Lufthansa AG. Основана през 1997 г. като Eurowings Flug и преименувана на Germanwings през 2002 г., авиокомпанията се разраства изключително бързо, прибавяйки нови и нови дестинации към услугите си. Това е и първият low cost превозвач в Германия, който предлага и трансферни връзки. Тази програма бе въведена през 2007 г. и се нарича Smart Connect. От 1 януари 2009 г. компанията стана изцяло собственост на Lufthansa.
Основна база и полети
Основната база на Germanwings е летището в Кьолн - Бон, а вторичните й бази са международните летища Берлин - Шьонефелд, Хамбург и Дортмунд. Компанията предлага полети до над 66 дестинации в Европа. Със старта на лятното разписание в края на март Germanwings предлага нови трансферни връзки от България към няколко европейски града. Това са Виена, Цюрих, Дрезден, Мюнхен, Милано, Палма де Майорка, Лондон - Станстед и Берлин - Шьонефелд. Полетите се извършват с прекачване на летището в Кьолн - Бон. Тези полети са част от услугата Smart Connect и времето за престой при прекачването е не повече от час. Други дестинации от София (освен Кьолн - Бон) са Хамбург, Лайпциг и Стокхолм.
Germanwings разполага с 16 самолета Airbus A319-112 и 12 самолета Airbus A319-132 (плюс още 9 поръчани). Към края на 2008 г. средната възраст на авиопарка на компанията е 5.4 години.
Germanwings разполага с 16 самолета Airbus A319-112 и 12 самолета Airbus A319-132 (плюс още 9 поръчани). Към края на 2008 г. средната възраст на авиопарка на компанията е 5.4 години.
Статията е от от: www.hobyto.com
Няма коментари:
Публикуване на коментар